Lite älgar jaa

Usch, idag kändes det som att skolan aldrig skulle ta slut. Den gick så långsamt! När vi slutade skulle jag följa med en kompis(Rebecca) hem, och gissa vad vi gjorde? Jo, när vi gick på en gångväg som det liksom var lite skog runt vid kanten(man såg bilvägen ändå) så stötte vi på 3 älgar! Jag märkte först att det rörde sig ca 10 meter framför oss, och då såg jag älgkon. Då blev vi GANSKA så rädda och började backa försiktigt... Då märkte vi att det stog en älgkalv 2 meter bredvid oss! Som tur var fanns en liten avfart ner till stora vägen som vi kunde smita ner på! Vi var då tvugna att ändå gå väldigt nära älgarna eftersom de var vid vägkanten, och då såg vi att där var ytterligare en! Som tur var gick det bra, och Rebecca hade stött på älgarna flera gånger tidigare på sin gata. På tal om älgar så har ni säkert sett den roliga videon där en man säger "komsi älgen"? Här är den iaf:
Jag tror stackars Mats bröt några revben, men han klarade sig hyfsat iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0